איך לכתוב סמס שיווקי?

איך לכתוב סמס שיווקי?

זה לא מספיק לשלוח סמס ללקוחות, חשוב שהוא גם יהיה יעיל ויניע אותם לפעולה. בואו ללמוד כללים נהדרים שילמדו אתכם איך לכתוב סמס שיווקי

זה לא מספיק לשלוח סמס ללקוחות, חשוב שהוא גם יהיה יעיל ויניע אותם לפעולה. בואו ללמוד כללים נהדרים שילמדו אתכם איך לכתוב סמס שיווקי

כבעלי עסק, אתם רוצים להשתמש בשיווק ב-SMS כדי לייצר מעורבות של לקוחות חדשים וקיימים. אתם רוצים להגדיל את ערך החיים של הצרכן ולייצר גם יותר הכנסות. אתם כמובן גם לא רוצים לעצבן לקוחות, להזיק למותג שלכם או לשחוק את קהל הצרכנים. לכן חשוב מאוד ללמוד לכתוב סמס שיווקי.

המטרה האמיתית והראשונה שלכם, היא לתת לקהל שלכם את התחושה של אינטראקציה אישית, שהם מוערכים וחשובים. יש כמה שיטות שבאמצעותן אתם יכולים לגרום לכך לקרות.

איך לכתוב סמס שיווקי ומוצלח?

השתמשו בשפה נגישה, עניינית וגובה העיניים

לפעמים הודעות סמס שיווקי נקראות כאילו צועקים עלינו. לדוגמה "קנה!" או "המבצע מסתיים בעוד שעה!". הסיבה לכך היא שימוש בסימן קריאה (!) הנותן תחושה של קריאה או ציווי. חשוב מצד אחד לא להלחיץ יותר מדי, אבל מצד שני כן לכתוב הודעה אישית, שתשמע כאילו כתבתם לחבר. לשמור על הודעה לא רשמית, כאילו כתבם אותה באמת לחבר. אפשר אפילו לשלב אימוג'י. אפשר לכתוב לגמרי:

אל תפספסו! רק היום עד השעה 16 כל מחלקת הילדים ב-50% הנחה (ואפשר לצרף אימוג'י משעשע לסיום.

שימו לב מתי אתם שולחים את ה-SMS

אם הצרכן מקבל הודעה ב-4 לנות בוקר כשהוא ישן או ב-8 בבוקר כשהוא עם הילדים בגן או ב-10 כשהוא באמצע ישיבה – זה מעצבן. תחפשו שעות ניטרליות, כדי להגביר את התחושה שאתם מכבדים את הפרטיות של הצרכנים שלכם וגם תגבירו את תחושת האנושיות שלכם.

הודעות סמס ברגע האחרון הן אפקטיביות

רוצים לדעת איך לכתוב סמס שיווקי מוצלח? אז כדאי שתדעו שמבצעי מכירות ואירועים הנשלחים ברגע האחרון הם היעילים ביותר. אירוע המתקיים ביום רביעי בערב, כדאי לשקול לשלוח את הסמס השיווקי שלו ביום רביעי אחר הצהריים.

אל תשלחו הודעות טקסט ארוכות

ההודעות שלכם צריכות להיות באורך של כ-160 תווים, אם תוכלו אפילו פחות. השתדלו לא לנסח הודעות מורכבות, שהצרכן עלול לפרש בצורה לא נכונה או להבין אותן לא נכון. התנסחו בצורה ברורה, קצרה וקולעת.

איך לכתוב סמס שיווקי? תהיו מדויקים ואל תשכחו מידע

אם אתם מקדמים אירוע או מכירה מיוחדת, אל תשכחו לציין מיקום, תאריך, שעה או כל מידע רלוונטי אחר.

הגיבו בזמן אמת להודעות

אם נתתם למקבלי ההודעות אפשרות להגיב – הקפידו גם אתם להגיב בזמן אמת. אם נתתם להם את האפשרות להשיב להודעה או אפילו להסיר הרשמה לדיוור – הקפידו להשיב באופן מיידי. רק כך הצרכן ירגיש שיש אדם מצידו השני של הקו שמכבד אותו. 14 שעות עיכוב בזמן תגובה, לא נותנות תחושה של שיחה אמיתית – אלא תחושה של בוט.

עקבו אחר מצב הקמפיין שלכם

ממש כמו קמפיין בגוגל או פייסבוק, גם קמפיין סמס דורש מעקב. שימו לב מה מצב הקהל שלכם, האם הוא מעורב מספיק? מגיב לקידומים? במידה ולא, נסו לשנות את נוסח ההודעה.

השתמשו בשמו הפרטי של הצרכן

פנייה אישית, בשמו הפרטי של הלקוח/צרכן, תמיד נותנת תחושה אישית. אז במקום לשלוח הודעה כללית, ציינו בפתיח "היי אמיר, חשבנו שתרצה לדעת ש…". במקום פתיח גנרי שמתאים לכולם.

תהיו מקוריים והתאימו את הקמפיין ללקוח

סמס שיווקי מוצלח הוא גם מקורי וגם מתאים ללקוח. אין טעם לשלוח מבצעים לשואבי אבק או סירי בישול לרווק בן 26. כן מומלץ לשלוח לו מבצעים על מחשבים, גאדג'טים, חופשות ועוד. שימו לב מה אתם שולחים למי.

כותבים סמס שיווקי? אל תשכחו קישורים בהודעה

מומלץ להוסיף לינקים בהודעה (לאתר, למבצע או לכל מיקום חיצוני רלוונטי אחר). אבל גם מומלץ לקצר את הלינק ולא לתת לא להשתלט על כל ההודעה.

לסיכום

המפתח לקמפיין סמס מוצלח, טמון בתוכן ייחודי, מותאם אישית, הרלוונטי לנתונים הדמוגרפיים אליו הוא ממוקד.