שיווק באמצעות סמס: ממה חשוב להיזהר?

שיווק באמצעות סמס: ממה חשוב להיזהר?

שיווק SMS הוא דרך נפלאה להגיע לצרכנים באופן מיידי, זול ויעיל. אבל אם בחרתם בשיווק באמצעות סמס, חשוב שתקפידו לכבד מספר כללים חשובים

שיווק SMS הוא דרך נפלאה להגיע לצרכנים באופן מיידי, זול ויעיל. אבל אם בחרתם בשיווק באמצעות סמס, חשוב שתקפידו לכבד מספר כללים חשובים

שיווק באמצעות סמס הוכח כבר ככלי השיווק היעיל ביותר בעידן המודרני. הוא יותר יעיל מדואר אלקטרוני, מפייסבוק או טלפון. אבל לפני שאתם רצים לשלוח הודעות סמס ללקוחות פוטנציאלים, אתם צריכים להיות מודעים לכמה דברי חשובים.

זה נכון שהודעת SMS היא דרך יותר אינטימית להגיע ללקוח, אבל היא גם דרך יותר פולשנית. בניגוד לכל אמצעי השיווק העומדים בפניכם (פייסבוק, מייל ועוד) סמס היא הודעה המופיעה באופן מיידי וישיר בטלפון של הצרכן. אתם לא יודעים היכן אתם תופסים אותו: אולי הוא ישן? אולי הוא עובד? יכול להיות שהיא בדייט? אולי היא בישיבה? הוא מתאבל? אולי בחופשה? אין לכם מושג איפה ובאיזה מצב.

לכן, לבעלי עסקים הבחורים להשתמש בהודעות SMS, יש אחריות להשתמש בהן נכון מבחינה אתית, ולשמור על הכללים והתקנות החלים על השולח.

שיווק באמצעות סמס – 3 מיתוסים לניפוץ

  • שיווק ב-SMS תמיד מכניס עסקים לצרות. שֶׁקֶר.
  • חוקי שיווק ב-SMS מסובכים מדי להבנה. שֶׁקֶר.
  • שיווק ב-SMS הוא ספאם. לא תמיד.

האמת היא, ששיווק ב-SMS בצורה תקנית, מסתכם במצב בו בעל העסק מעביר לצרכנים (שהצטרפו מרצונם לשירות) הודעות בלבד ש"הצטרפו". מה זאת אומרת הצטרפו מרצונם? זאת אומרת שהם סיפקו הסכמה מפורשת מראש לשולח. ההסכמה אולי הייתה בעת הצטרפות לכרטיס מועדון, בעת רכישת מוצר, שליחת תעודת אחריות, הרשמה לאתר מסוים, ועוד. לפעמים הצרכן לא תמיד יודע או זוכר מתי נרשם, אבל לאחר מחשבה נזכר שאכן נרשם, גם אם בדרך עקיפה כזו או אחרת. כמובן שבמסמך ההסכמה יש לציין הכל בצורה מפורשת, ברורה ותקנית.

חשוב מאוד שכל אדם שחושב לשווק את העסק שלו באמצעות SMS  יכיר גם את חוק הגנת הצרכן לפני שהוא יוצא לדרך.

העברת דואר זבל ללקוחות היא נוהג לקוי ויש לו השלכות. זה לא רק פוגע קשות ביחסים עם הלקוח ובאמון, זה גם יכול לגרור קנסות כבדים, תביעות ועוד.

חיוני וחשוב לשלוח הודעות לאנשי קשר שהצטרפו לקבלת הודעות קידום מכירות מהעסק שלך.

שיווק ב-SMS בצורה תואמת אינו מסובך – אתה רק צריך לדעת ממה להיזהר ולשים את הלקוחות שלך במקום הראשון.

לסיום, כמה דברים שכדאי לזכור:

  • ודא שיש לך הסכמה לקבלת הודעת סמס מכל נמען שמקבל את ההודעה.
  • ציין את שם העסק שלך בהודעה, אל תשלח הודעות אנונימיות.
  • במידה ויש כאלה, ציין בפני הלקוח עמלות הודעות אפשריות.
  • יש לציין את התדירות של שליחת ההודעות החודשיות.
  • כלול את האפשרות לביטול קבלת הודעות SMS עתידיות.
  • אל תשכח לכבד את ביטולי קבלת ההודעות האלה.