פרסום במובייל – הענק כבר מתעורר

עם למעלה מ- 30% חדירה וכ- 800,000 בעלי מכשירים בישראל, מהווים הסמארטפונים פוטנציאל שיווקי יוצא דופן. למעשה, אנו נושאים לכל מקום את המכשירים שהפכו לבני לוויה אישיים, המשמשים כספקי מידע ובידור, כמצע חברתי ועסקי, וכאמצעי צריכה.

כל זאת בזמן אמת ובמיקום ספציפי, כך שאדם המחפש אחר חנות נעליים באזור הימצאו יכול בתוך שניות להתעדכן לגבי בתי עסק רלבנטיים, ואף להתרשם ממבצעים או לקבל קופונים. אין פלא איפוא, שתחום הפרסום בסמארטפון מצוי בצמיחה מטאורית, ועד שנת 2016 צפוי לגלגל בארה"ב בלבד למעלה מ- 10 מיליארד דולרים.

פרסום בסלולארי דרך מודעות חיפוש

כיום קיימות מספר דרכים מרכזיות לפרסום במובייל, כשהמובילה שבהן מושתתת על חיפושים מצד גולשים אחר מוצרים ושירותים. עובדה זו הופכת את מנועי החיפוש לפלטפורמה מרכזית, ואת חברת גוגל לשליטה כמעט בלעדית בתחום.

ואולם, כפי שניתן לראות מהדוגמא שהובאה, קיים יתרון מהותי בפרסום בסלולארי לעומת האינטרנטי הרגיל, שכן המודעות לוקחות בחשבון את מיקומו הגיאוגראפי של הצרכן, ומספקות לו תכנים רלבנטיים למיקומו עם אפשרות לציון המרחק מהיעד. שיטה זו מייעלת כמובן גם את הקמפיין הפרסומי מאחר והפנייה נעשית ללקוחות המפולחים באופן ראשוני על פי מיקום. לכן, גם עסקים קטנים שואבים תועלת מרובה מהסלולר, וסקרים שנערכו לאחרונה מעידים כי כמחצית מהעסקים הקטנים בישראל מתעתדים להיכנס לתחום בשנה הקרובה.

ממקדים את הפילוח

פרסום המשלב בין חיפוש ומיקום בזמן אמת מקנה אמנם יתרונות מהותיים, אך מדוע לא לקחת עוד צעד גדול קדימה? כיום מפתחות חברות רבות, בעיקר בארה"ב, תוכנות ואפליקציות המסוגלות לעקוב אחר הרגלי המשתמש לא רק בסלולארי אלא בכל המכשירים המרושתים שבבעלותו. כלומר, הן לוקחות בחשבון את סך פעולותיו כגון ביקור באתרים מסוימים באמצעות המחשב הביתי, שימוש באפליקציות בסמארטפון, רכישות שביצע בטאבלט, ואפילו את מיקומו לאורך שעות היום באמצעות לוויינים. כך ניתן ליצור פילוח ממוקד ביותר, כדוגמת "אקדמאי חובב קמפינג" שביקר בלילה הקודם באתר מסחר בבורסה, וכעת בדרכו לעבודה מקבל מודעות הקשורות להרגליו. השיטה אמנם נתקלת לעיתים בקשיים חוקיים והתנגדויות הקשורות לפגיעה בפרטיות, אך אין ספק כי היא מייעלת מאוד את הפרסום ושהתחום צועד ברמה בכיוון זה.

אז איך לפרסם נכון ?

למעשה, השאלה המרכזית אינה אם כדאי לפרסם בסמארטפון, אלא כיצד להתחיל. במידה וכבר הגעתם למסקנה כי המדיה הסלולארית תשרת אתכם בעתיד הקרוב, מומלץ לנצל את העובדה שהשוק הישראלי מצוי בשלבי התעוררות מוקדמים, ואת המחירים הנמוכים יחסית. לפניכם מספר עצות מועילות לתחילת הדרך:

  • התאמה לסלולאר – חשוב להבין כי למכשיר הנייד מאפיינים טכניים שונים למדי ממחשבים, כך שאת אתר האינטרנט שלכם יש להתאים לפלטפורמה החדשה או להקים אתר חדש. יחד עם זאת, גם הרגלי הגלישה בנייד שונים למדי, ולכן לצד התאמת האתר חשוב לבנות גם דף נחיתה מותאם. אל הדף מגיעים גולשים שלחצו על מודעת הפרסום, ובו מצויים מידע בסיסי רלבנטי ואמצעים ליצירת קשר.
  • למי פונים וכיצד יוצרים קשר – מכיוון שהפרסום בסלולארי מבוסס לא מעט על מיקום גיאוגראפי חשוב להבין לא רק את מאפייני קהל היעד, אלא גם אם הינכם פונים לצרכנים באזור המרכז, הדרום, הצפון וכן הלאה. כמו כן, יש להתאים את אפשרויות יצירת הקשר ליעדי הקמפיין, כמו מילוי פרטים, ביצוע הזמנות, הפצת דיוור אלקטרוני או מעקב ברשת חברתית. את האמצעים הללו יש לבדוק באופן תדיר באמצעות תוכנות מעקב סטטיסטיות, על מנת להבין אילו מהם יעילים יותר או פחות.
  • Google Adwords – חברת גוגל שולטת כאמור בתחום הפרסום המבוסס על מודעות חיפוש, ובעזרת האדוורדס תוכלו לבחור בין מספר אפשרויות מותאמות לסלולארי. כמו כן, תוכלו להגדיר את מערכות ההפעלה אליהן אתם מכוונים, ואת סוגי המכשירים הרלבנטיים לקמפיין שלכם.]חברת עופריקס שמחה להציג בפניך מוצר חדש בשוק התקשורת הישראלית: מספר מוביל לעסקים המספר שייצר לכם הכנסה מהשיחות הנכנסות!
    איך זה עובד? לעסק שלך יש מספר גבוה של מתקשרים? מעל 50 שיחות ביום? בוא תעשה מזה כסף!