שיווק SMS ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים, היא צורת השיווק הקלה, המהירה והזמינה ביותר. בואו לקרוא מה הופך אותה לכל כך יעילה
שיווק SMS היא הדרך שבה משתמשים בהודעות סמס, לצורך המרת לידים ושמירה על מעורבות הלקוחות בעסק. ככלל אצבע, הודעות טקסט שמטרתן שיווק, לרוב בנויות מ-160 תווים או פחות.
אמנם ישנן מספר דרכים כדי להשתמש בערוץ זה, של הודעות סמס, אבל אנו נתמקד בשיווק SMS לצורך פרסום מבצעים, עדכונים (שינוי בשעות הפעילות, עדכוני סטטוס), אירועים ועוד – לקהל הלקוחות שלכם.
מה זה בעצם שיווק SMS?
בתור צרכנים בעצמכם, אתם בוודאי מודעים לכמות הודעות השיווק שאתם מקבלים בכל יום. יש לכך השלכות, הכוללות דה-סנסיטיזציה (הפחתת רגישות כלפי גירוי מסוים). מחקרים הראו שצרכנים לא פתוחים כיום לשיטות שיווק מסורתיות כפי שהיו פעם. לפניכם מספר נתונים לצורך המחשה:
- שיעור פתיחה ממוצע לאימיילים: 18%.
- קליקים ממוצע: 2.6%.
- שיעור קליקים לפתיחה ממוצע: 14.1%.
עם הטרנספורמציה הדיגיטלית שחווה עולם השיווק, הצרכנים מצפים לחווית לקוח עם תקשורת שפוגשת אותם היכן שהם נמצאים.
הם מצפים לנוחות, להתאמה אישית ולחיבור אנושי.
שלושת הדברים הללו באים לידי ביטוי כאשר אנחנו שולחים ללקוח הודעת טקסט.
למה שיווק סמס חשוב כל כך?
- להודעת טקסט יש שיעור פתיחה של עד 98%, ובממוצע 95% מההודעות נפתחות בתוך 3 דקות.
- התגובה לסמס שיווקי, גבוהה ב-209%, מאשר בטלפון, אימייל או פייסבוק.
- 65% מהצרכנים טוענים שנעים יותר לעבוד עם עסקים באמצעות הודעות סמס.
- 40.5% מהצרכנים אומרים שהם צפויים לעבור מעסק אחד לעסק אחר, בעקבות הצעה שקיבלו דרך שיווק ב-SMS.
- 75% מהצרכנים מודים שהם בסך הכל "בסדר" עם קבלת הודעות SMS ממותגים (לאחר שהצטרפו למועדון לקוחות כזה או אחר).
- צרכנים מעדיפים פי 2 לקבל הודעת סמס מלקבל כל הודעת שיווק אחרת.
- צרכנים ממשים פי 10 יותר מהקופונים שהם מקבלים ב-SMS מאשר בדרכים אחרות. זו שיטת התקשורת המועדפת עליהם.
הדרך הזולה והמשתלמת
שיווק SMS באמצעות הודעות סמס, נחשבת גם לקמפיין הפרסום השיווקי החסכוני ביותר עבור עסקים. בהשוואה לקמפיינים דיגיטליים, קמפיינים ב-SMS הם בעלי עלות נמוכה. עובדה זו, מאפשרת לבעלי העסקים לנהל קמפיינים ארוכים יותר ואפקטיביים יותר. נתונים אחרונים מראים שהודעות סמס מגדילות ישירות את ההכנסות של העסק.
כמו קמפיינים המתנהלים בדוא"ל, ניתן לעקוב אחר שיווק ב-SMS ולהסיק מסקנות ותובנות חשובות לגבי התנהגות הלקוח. בניגוד לקמפיינים בדוא"ל, הסמס מגיע ללקוחות היכן שהם נמצאים, באופן מיידי. אין צורך להמתין שייכנסו למייל.