SMS ללקוחות היא שיטת שיווק יעילה, זולה שמגיעה אל הצרכן ברגע. אבל אם תבצעו אותה לא נכון – היא עלולה "לשרוף אתכם" אצל לקוחות
אל תשלחו יותר מדי הודעות
הצפת הלקוחות ביותר מדי מסרים והודעות, עלולה להוביל למצב שבו הם מתוסכלים וצועקים לך "לעצור!". מומלץ לחשוב פעמיים לפני ששולחים SMS ללקוחות, לשקול אם הוא אטרקטיבי. לשאול את עצמכם אם הצרכן ימצא אותו מעניין, מיוחד, שווה הקלקה או יציאה מהבית. כשהצרכן מקבל הודעת סמס אחת לחודש, שבועיים או אפילו שבוע זה יכול לעבור בשלום. אם אתם שולחים הודעה מספר פעמים בשבוע או בכל יום – זה יכול להיות כבר מטריד. אם מצאתם את עצמכם שולחים הודעות בתדירות גבוהה, כדאי שהסמסים יצדיקו את עצמם. הקפידו שהתוכן יהיה שווה ומקורי.
כשכותבים SMS ללקוחות – אל תשמשו בסלאנג
סלאנג מתחבר עם תחושה סתמית, עם חוסר מקצועיות ואפילו עם חוסר כבוד אצל אנשים מסוימים. זה נכון שאולי הצעירים יחשבו שאתם מגניבים (ואם זה הקהל שלכם אז אולי זה בסדר). אבל אם אתם פונים לאנשים שגילם הוא מעל 30-40, כדאי להימנע ממשחק מילים או שימוש בסלאנג. השתדלו לכבד את הצרכנים שלכם. אתם לא יודעים מי נמצאים מעבר לקו. לכן מומלץ לכתוב SMS ללקוחות בגובה העיניים, תוך שמירה על כבודם ולהימנע ממידע שיכול להטעות.
התאמה אישית ותחושה אישית
נכון, אתם שולחים SMS ל-700 לקוחות. אבל כל לקוח צריך לצאת עם התחושה ששלחתם לו SMS אישי. הקפידו לציין שם פרטי בהודעה במידה ויש לכם אפשרות. אל תתנו ללקוח את התחושה שזו הודעה כללית שנשלחה לאינספור אנשים.
אל תשכחו להזדהות
חשוב מאוד לשלוח הודעות רק ללקוחות מרשימת התפוצה שלכם, כאלה שנרשמו אליה באופן רשמי. במידה ותשלחו סמס ללקוחות שלא חלק ממנה, אתם עלולים להיות מואשמים בשליחת ספאם. בנוסף גם תפגעו בתדמית שלכם.
מה עושים אם לקוח לא רוצה יותר לקבל הודעות סמס מכם?
מאפשרים לו לא לקבל יותר הודעות. מכבדים את ההחלטה שלו. האינטרס שלכם הוא שהלקוח ידבר עליכם ועל העסק שלכם בצורה מכובדת. במידה ותמשיכו לשלוח לו הודעות לאחר שביקש לא לקבל יותר – תגרמו נזק לשם הטוב שלכם. זה פשוט לא שווה את זה. מה שכן, במידה ומדובר בתופעה החוזרת על עצמה, כדאי לנסות להבין היכן טמונה הבעיה.