איך בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק?

איך בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק?

אסטרטגיה שיווקית לעסק היא שלב הכרחי בבניית עסק. אבל קיים הבדל בין אסטרטגיה מוצלחת לבינונית. על כך ועוד בכתבה שלפניכם
אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית לעסק היא שלב הכרחי בבניית עסק. אבל קיים הבדל בין אסטרטגיה מוצלחת לבינונית. על כך ועוד בכתבה שלפניכם

עולם המודרני שאנחנו חיים בו, הוא עידן המידע האינסופי. זהו עידן הרשתות החברתיות וכל בעל עסק יודע שלא די במוצר מנצח. גם לא מספיק לספק שירות אקסקלוסיבי כדי להצליח ובגדול בעולם העסקים. ישנן הרבה דוגמאות בהיסטוריה, של עסקים עם מוצר בינוני, שהצליחו בצורה יוצאת דופן הודות לאסטרטגיה שיווקית מוצלחת. בעוד עסקים אחרים, עם מוצרים מוצלחים יותר, נעלמו לתהומות הנשייה. בין הטעויות שעשו עסקים נשכחים אלו, הייתה הטעות הגדולה מכולן. הם פשוט הסתמכו על המוצר יתר על המידה ולא השקיעו בבניית אסטרטגיית שיווק נכונה.

אז נכון, אסטרטגיית שיווקית מוצלחת היא לא עניין של מה בכך. מן הסתם גם קצרה היריעה מלתאר את התורה כולה. במידה ואתם מעוניינים לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת, ההמלצה היא לפנות למומחים בתחום לעזרה.

הכנו עבורכם נקודות חשובות, לבניית אסטרטגיית שיווק מוצלחת לעסק.

אסטרטגיה שיווקית לעסק: טיפים לבנייה נכונה

הגדירו את קהל היעד שלכם

רוב הסיכויים שכבר שאלו אתכם לא אחת עבור מי מיועד השירות או המוצר שלכם. לפני שאתם ממהרים לענות את התשובה הבנאלית: "עבור כולם", חכו רגע, נשמו וחשבו שוב.

נסו לאפיין את הצרכן הממוצע שלכם, את הלקוח הפוטנציאלי. לפני שתגדירו לעצמכם היטב למי אתם מעוניינים לפנות, לא תוכלו לפנות אליו. זהו הכלל הראשון בכל תחום השיווק. דעו למי אתם מעוניינים לפנות ורק אז החלו לחשוב כיצד אתם מגיעים אליו. זו הסיבה שהרבה קמפיינים פרסומיים חוטאים למטרה שלהם. פשוט כיוון שקהל היעד המקורי שלהם פשוט לא היה בסביבה או שהמסר לא דיבר בשפה של קהל היעד.

התחברו לתקופה בה אנחנו חיים

אחד הדברים החשובים ביותר בתחום אסטרטגיה שיווקית הוא הנוכחות ברחבי הרשת. עסק מודרני לא יכול להתקיים ללא אתר אינטרנט, על כך אין צורך להכביר במילים.

כיום עסקים רבים גם לא יכולים להתקיים בלי אפליקציה סלולרית. בעת עיצוב האפליקציה שלכם, יש לוודא שהיא לא תהווה רק עוד ערוץ תקשורת ללקוחות שלכם. חשוב שיהיה לה ערך מוסף. שימו לב שלצרכנים יש סיבה אמיתית ומיוחדת להוריד אותה. לדוגמה:

– קבלת צ'ופר לאחר הורדה.
– ניתן ליהנות ממבצעים או הנחות המיועדים למורידי האפליקציה בלבד.
– צבירת נקודות.
– הטבות מיוחדות ביום ההולדת, יום הנישואים ועוד.
– הטבות מיוחדות למשלוחים.

ועוד.

גרמו לחיבור רגשי

הטלפונים החכמים המודרניים, גרמו לצרכן להיקשר אליהם ברמה הרגשית, מכיוון שנוצר צורך ללטף אותם בזמן השימוש. מדובר בהברקה של ממש. אותו ליטוף אקראי של המסך, הפך באופן טבעי את המכשיר, ממכונה חסרת חיים לכמעט חיית מחמד. זאת משום שאנחנו מלטפים בדרך כלל רק יצורים נושמים שאנחנו אוהבים.

במחי פעולת ליטוף קטנה, הצליחו מתכנני המכשירים החכמים להפוך חפץ דומם ליצור חי ואותנו למכורים. באופן טבעי אסטרטגיית השיווק של הטלפונים החכמים בנויה רבות על אותם אלמנטים רגשיים של מגע וחבה למכשירים. כאשר הלקוח יזדהה עם המוצר שלכם וייקשר אליו רגשית, ההצלחה שלו כבר מובטחת.